Jordi Torres amb Aspar |
Qualitat en té i, com ell mateix comenta a l'entrevista, un bon resultat et pot donar aquest punt al cervell que et permeti quedar-te al grup capdavanter.
La primera cursa és sempre una presa de contacte i una posada a punt per a motos, equips i pilots, que es treuen les teranyines de l'hivern i pot enxampar desprevingut a més d'un. Austin és nou per a tots i, a Texas, Jordi parteix amb els mateixos avantatges i desavantatges que tots els altres, després ve Jerez, una pista que coneix perfectament. Si el de Rubí aconsegueix un bon grapat de punts en aquestes proves —com per estar en el top5 de la classificació— i, el 19 de maig a LeMans, aconsegueix mantenir-se en el grup davanter, potser passi de candidat número 1 a rookie de l'any, un gra al cul d’en Pol Espargaró i, per extensió, de Nico Terol.
A més, Jordi té un avantatge del qual no gaudeix cap altre pilot de la categoria, el seu germà Rubén (DEP) sempre corre amb ell...
Rubén Torres sempre amb en Jordi |
DARWIN I LA TEORIA DE L'EVOLUCIÓ DE LES ESPÈCIES
MZ Moto2 de 2010 amb xassís tubular |
Molts constructors de xassís es van aventurar a provar sort en el mundial, FTR, Suter, Moriwaki, Motobi, Speed Up, RSV, MZ, Bimota, Harris, Tech3, Kalex i algun altre...
Però, com va demostrar el naturalista anglès quan li va donar una puntada al cul a l'església catòlica i a la seva teoria creacionista, estem en constant evolució i no sobreviuen els més forts o els més llestos, sinó els que millor s'adapten. I sembla que els que millor s'han adaptat, han estat els alemanys de Kalex.
Si en l'època de les extintes 250cc, la categoria s'havia convertit en una copa monomarca Aprilia (tot i que l'últim títol se l'emportés una Honda), en només tres anys, hem passat d'un enorme ventall de constructors de totes classes i procedències a que, en els últims tests IRTA, vuit dels deu primers classificats siguin Kalex, amb l'única incursió de les dues Suter del Team Aspar.
Tots els pilots (la majoria) volen una Kalex, una moto efectiva, ràpida i, sobretot, relativament fàcil de posar a punt, molt menys crítica que la Suter en aquest sentit, el que pot portar a que, si Terol, Torres o el CEO de Dorna no ho impedeixen, la categoria es converteixi en breu en una altra copa monomarca però aquesta vegada, Kalex-Honda amb quatre experiments fent de comparsa a la cua de la graella. És el que té l'evolució, el que millor s'adapta (guanya) sobreviu, la resta desapareix.
Kalex mana |
LASTRE
A Dorna mai descansen. Aquest any, després de la insistència de molts —especialment els equips Marc VDS i el Pons HP Tuenti—, el límit de pes per a les Moto2 el marcarà el conjunt moto-pilot, i serà de 215Kg.
Això serà bo per a uns, dolent per a uns altres i indiferent per a uns quants. La mitjana de pes del pilot que s'ha tingut en compte per a delimitar el pes del conjunt ha estat de 72-74kg.
Toni Elías amb BQR |
Al meu entendre, Nico és d'aquests pilots que arriba treballant molt, no és tan talentós com altres, però prou com per estar en l'elit a base de picar pedra. Li costarà més o menys, però és dels que arriba. No tinc clar si aquestes capacitats li donarien per passar de ser un simple Barberà a MotoGP, però és molt possible que tard o d'hora es coroni campió del món de Moto2.
Scott Redding és, al costat del propi Torres, el gran beneficiat amb el nou reglament. El jove i voluminós britànic de l'equip Mark VDS, és increïblement espectacular a la pista, si es descuida un dia d'aquests arrossegarà fins a l'espatlla (sense caure). Al meu entendre, és un pilot que, si no hagués estat pel handicap del pes, directament relacionat amb l'acceleració i el consum de gomes en distància de cursa, hauria estat lluitant pel títol amb Bradl, Marc i Pol els dos últims anys. Crec que aquest any serà un dels llops que perseguirà implacablement al petit dels Espargaró: és ràpid, molt, molt agressiu, té experiència i les pilotes ben posades.
El tamany ja no importa |
Tinc la teoria que, en la tirànica categoria de Moto2, cal usar molt els colzes (obrint-los a les frenades i recolzant-los a les corbes) per ésser un seriós candidat a la victòria i al títol.
Jordi Torres diu que no és el seu estil ...
comentari de prova
ResponElimina